پورتال مركز اطلاع رساني وروابط عمومي
کدمطلب: RBfiD4qk     تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ۱۹:۳۴:۴۰      تعداد بازديد اين صفحه:  ۸۳۹
وزير آموزش و پرورش در ديدار با اعضاي شوراي مركزي سازمان معلمان ايران:

گفتمان سازي « مدرسه محوري» با همكاري معلمان، رسانه ها و تشكل هاي فرهنگي ميسر مي شود

وزيرآموزش و پرورش با اشاره به ظرفيت رسانه ها وتشكل هاي معلمي در جريان سازي برنامه هاي آموزش و پرورش، گفت: گفتمان سازي « مدرسه محوري» با همكاري معلمان، رسانه ها و تشكل هاي فرهنگي ميسر مي شود.

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز فخر الدين دانش آشتياني در ديدار با اعضاي شوراي مركزي سازمان معلمان ايران كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، با اشاره به گستردگي برنامه هاي آموزش و پرورش اظهار كرد: همواره سعي كرده ام با تشكل هاي فرهنگيان جلسات هم انديشي داشته باشم و از اين جهت آمادگي پذيرش هرگونه نقد يا پيشنهادي را دارم.

وي با بيان اين كه « مدرسه محوري» در برنامه هاي آموزش وپرورش شعاري نيست، تصريح كرد: تفويض اختيارات بيشتر به مديران مدرسه و تحقق « مدرسه محوري» به برخي تغييرات ساختاري و نگرشي در رويكردهاي مديران نيازاست كه اين امر فرآيندي زمان براست.

عضوكابينه تدبير واميد وظيفه «حوزه ستادي» را سياست گذاري توصيف كرد و افزود: اولين گام براي تحقق «مدرسه محوري»، واگذاري بخشي از اختيارات ستاد به استان ها و به دنبال آن واگذاري اختيارات از استان ها به مناطق و مدارس است كه در اين راستا كميته اي در حوزه ستادي تشكيل شده كه ضرورت ارسال بخشنامه‌ها به استان ها و مناطق را مورد بررسي قرار مي دهد تا از تعدد ارسال بخشنامه هاي غيرضروري جلوگيري كند.

دانش آشتياني با بيان اين كه مديران مدارس بايد «رهبران آموزشي» باشند، خاطرنشان كرد: تا زماني كه مديران مدارس در نقش كارمندان اداري وظيفه پاسخ دهي به بخشنامه ها را داشته باشند، فرآيند ياددهي – يادگيري در مدارس به كندي انجام مي شود. 

وي ادامه داد: اصل تعليم و تربيت در مدرسه اتفاق مي افتد و مدير مدرسه در اين راستا نقش ويژه اي دارد، به همين دليل بايد براي ارتقاي سطح دانش و انگيزش مديران مدارس برنامه هايي را تدارك ببينيم .

وزيرآموزش و پرورش با بيان اين كه تمركز در ساختار اداري، خلاقيت را از بين مي برد، عنوان كرد: تمركز زدايي يكي از برنامه هاي جدي آموزش و پرورش در اين زمينه است كه نياز به بستر لازم براي تغيير نگرش مديران دارد كه اين موضوع فرآيندي زمان بر است.

دانش آشتياني به نقش رسانه ها در تبيين و تغيير نگرش اوليا و دانش آموزان نسبت به برنامه هاي آموزش و پرورش به ويژه «مدرسه محوري» اشاره كرد و گفت : اگر معلم، دانش آموز و اولياي دانش آموز نسبت به مدرسه تعلق خاطر داشته باشند و همين ويژگي موجب هويت مستقل خواهدشد و در اين قالب فرآيند ياددهي – يادگيري با كيفيت مطلوبي صورت خواهد گرفت.

وي اظهار كرد : در فرآيندگفتمان سازي برنامه هاي آموزش وپرورش به ويژه «مدرسه محوري» نزد خانواده هاو دانش آموزان بايد از ظرفيت رسانه ها، تشكل هاي معلمي، صاحب نظران تعليم وتربيت و معلمان اهل قلم استفاده كرد، در اين صورت است كه گفتمان آموزش و پرورش تبديل به مسئله ملي مي شود و مي توان با كمك همه بخش هاي آموزش و پرورش ، به ارتقاي كيفيت دست يافت.

دانش آشتياني به محدوديت هاي نيروي انساني درآموزش و پرورش پرداخت وگفت: اعتقادم اين است كه موضوعات مربوط به نيروي انساني  اعم از جذب، آموزش هاي ضمن خدمت و ديگر موارد بايد با ايجاد ساختار مناسب و هدف‌مند در «سازمان نظام معلمي»پيگيري شود و در اين زمينه تشكل هاي معلمي، مي توانند موثر باشند.

گفتني است؛ در ابتداي اين جلسه اعضاي شوراي مركزي سازمان معلمان، با حضور وزيرآموزش و پرورش به بررسي موضوعات مبتلا به آموزش و پرورش پرداختندو نظرات پيشنهادي خود را ارائه دادند.

دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه