پورتال مركز اطلاع رساني وروابط عمومي

تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ۱۷:۲۳:۱۱
کدمطلب: sDXvzm11
وزيرآموزش و پرورش در همايش فجر اميد :
سرمايه گذاري در نظام تعليم وتربيت ، رشد و توسعه كشور را به دنبال دارد

وزيرآموزش و پرورش رشد و توسعه كشور را در گرو توجه به تعليم و تربيت دانست و گفت: با سرمايه گذاري در نظام تعليم و تربيت به ويژه در دوره ابتدايي مي توان به رشد و توسعه دركشوردست يافت.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهر امروز دكتر فخرالدين دانش آشتياني در اولين روز از ايام الله دهه مبارك فجر، با حضور در جمع فرهنگيان شهرستان شهرياردر فرهنگسراي خليج فارس در همايش فجر اميد ضمن گرامي داشت ياد و خاطره امام راحل (ره) و شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس اظهاركرد: شهدا با نثار جان خود در راه انقلاب مسير را براي رشد، توسعه و تعالي مردم اين مرز و بوم هموار كردند.

وي با اشاره به اين مطلب كه در سال هاي اخير توجه ويژه اي به توسعه انساني در راستاي رشد و توسعه ملي كشور شده است، افزود: مهم ترين دستگاهي كه دررشد، توسعه و ارتقا كشور اثر گذار است، آموزش و پرورش مي باشد.

دكتردانش آشتياني تصريح كرد: اقتصاد دانان دنيا به اين نتيجه رسيده اند كه اگر كشوري بخواهد توسعه يابد، بايد به نيروي انساني خود اهميت دهد، بنابراين با سرمايه گذاري در نظام تعليم و تربيت مي توان به رشد و توسعه كشور اميدوار بود.

وزيرآموزش و پرورش افزود: توسعه درآموزش و پرورش بايد با تمركز بر دوره ابتدايي صورت گيرد، زيرا قدرت فراگيري دانش آموزان در دوره كودكي بسيار بالاست و شاكله شخصيت انسان نيز در اين دوره شكل مي گيرد، بنابراين سرمايه گذاري ها بايد در اين دوره متمركز شود.

عضو كابينه تدبيرو اميد خاطر نشان كرد: معلمان دوره ابتدايي بايد توجه داشته باشند براي توسعه به چه زير ساخت هايي نياز است، آيا مشق شب و ديكته گفتن ما را به توسعه مي رساند ؟ آيا معلمي كه فاقد اختيارات لازم در خصوص دانش آموز باشد، مي تواند ما را به توسعه برساند؟

وي با تاكيد بر غلبه پرورش بر آموزش يادآور شد: پرورش به معناي تمركز بريك سري فعاليت هاي فوق برنامه نيست، بلكه به اين معناست كه نظام تعليم و تربيت بايد كاري كند تا دانش آموز، مهارت هاي زندگي را فرا گيرد و پس از فراغت از تحصيل با توانايي بالا وارد بازار كار شود .

خانواده، اولين خاستگاه تربيت افراد آزاد انديش است

وزيرآموزش و پرورش، افزايش خلاقيت و قدرت تفكر در دانش آموزان را از نتايج آموزش هاي غيرمستقيم عنوان و تصريح كرد: مهارت كار جمعي در دانش آموزان بايد تقويت شود و فرآيند آموزش نيز با مشاركت دانش آموزان صورت گيرد تا روحيه مشاركت جويي درآنان نهادينه شود .

عضوكابينه تدبيرو اميد با اشاره به شعارهاي استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي كه از اصول انقلاب است، گفت: براي تربيت افراد آزاد انديش بايد از خانواده ها شروع كنيم  و سپس آن را به مدرسه و جامعه سوق دهيم.

دكتردانش آشتياني اظهاركرد: براي پرورش كودكاني آزاد انديش بايد فرصت اظهار نظر براي آن ها در محيط خانواده و مدرسه را فراهم سازيم.

وي افزود: نحوه تعامل با كودكان امروز، در مقايسه با كودكان 20 سال قبل تفاوت كرده است، امروز بايد به كودكان آزادي عمل بدهيم و با احترام و تكريم باآنان سخن بگوييم ودر برابر شيطنت هايشان صبور باشيم.

وزيرآموزش و پرورش خاطرنشان كرد: اگر دانش آموزي در يك يا چند درس ضعيف است، معلم نبايد در جلوي جمع او را تحقيركند، زيرا اين عمل باعث مي شود دانش آموز از ترس تحقيرشدن، سئوالات خود را نپرسد و اين نوع شخصيت در نهاد او شكل گيرد.

به اشتراک بگذارید :