پورتال مركز اطلاع رساني وروابط عمومي
کدمطلب: sWNZPM3s     تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ۱۸:۴۳:۰۰      تعداد بازديد اين صفحه:  ۶۲۳
وزيرآموزش و پرورش در همایش فجر امید:

كارآفريني و تربيت كارآفرين از استلزامات دستيابي به استقلال است

وزيرآموزش و پرورش با تاكيد بر كارآفريني و تربيت نيروهاي كارآفرين درجامعه آن را از استلزامات رهايي از وابستگي و رسيدن به استقلال ذكر كرد.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، پیش از ظهر امروز، فخرالدین دانش آشتیانی در جمع فرهنگیان شهرستان شهریار در فرهنگسرای خلیج فارس و همایش فجرامید اظهارکرد: دانشي كه با روش حافظه مداري به دانش آموزان منتقل شود، هيچ تاثيري در كار آفريني نخواهد داشت، بنابراين بايد تلاش خود را بر تقليل حجم كتاب هاي درسي و كاهش سلطه كنكور بر برنامه هاي درسي و در نهايت حذف كنكور، ادامه دهيم.

وي با تاكيد بر شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، گفت: لازمه استقلال، افزايش ظرفيت هاي توليد است كه براي اين مهم، به وجود كارآفرينان نياز داريم و در اين صورت است كه مي توانيم از قيد وابستگي، رهايي يابيم.

دكتر دانش آشتياني افزود: براساس سند تحول بايد به معلم، مربي بگوييم زيرا رفتار، كردار و عمل معلمان براي دانش آموزان نقش الگويي دارد.

وزيرآموزش و پرورش اضافه كرد: با تلاش هاي دولت تدبيرو اميد در سايه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب وحمايت هاي مردم، امروز كشور مسير رشد و توسعه را طي مي كند.

عضوكابينه تدبيرو اميد، با اشاره به جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك قدرت بزرگ درسطح جهان، آن را از ثمرات انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: نظر دادن مردم  در تصميم گيري هاي كلان جامعه نيز از ديگر بركات جمهوري اسلامي است و انشاء‌الله درآينده نيز شاهد رشد و بالندگي  بيشتر درحوزه هاي اجتماعي ، اقتصادي و سياسي كشور خواهيم بود .

دكتر دانش آشتياني، تاكيد شعار جمهوري اسلامي را بر مشاركت جويي و تكيه برمردم توصيف كرد و گفت : مردم سالاري ديني بايد در مدرسه تمرين شود .

تحقق نظام مشاركتي در فرآيند تعليم وتربيت موجب رشد، توسعه و تعالي خواهد شد

وزير آموزش و پرورش از اجراي سياست تمركز زدايي با تاكيد بر كاهش حجم بخشنامه هاي ارسالي از سوي حوزه ستادي  و به موازات آن،  تفويض اختيارات بيشتر به مدارس خبر داد و گفت :اعتقادم اين است كه سياست گذاري بايد در ستاد صورت گيرد و مدارس بايد آزادي عمل بيشتري داشته باشند، با تحقق نظام مشاركتي در فرآيند تعليم و تربيت، شاهد رشد، تعالي و توسعه بيشتر در اين نظام خواهيم بود.

وزيرآموزش و پرورش اظهاركرد: تعيين ساعت هاي تدريس دراختيار مدير مدرسه است و در راستاي مدرسه محوري، اختيارات مديران افزايش مي يابد و مديران نيز با نظر معلمان مدرسه و از بين خود آنان انتخاب خواهند شد.

دكتر دانش آشتياني با اشاره به ايرادات وارده به فرم هاي ارزشيابي از سوي معلمان، گفت: كارگروهي براي بررسي اين  امر تشكيل شده است كه پس از بررسي هاي لازم، به تصحيح و رفع مواردي كه داراي اشكال است، خواهند پرداخت.

وی افزود: ارزشيابي معلمان بايد براساس فعاليت و كارآيي آن ها در كلاس مشخص شود نه براساس فرم ها و لوح تقديرهاي ظاهري، زيرا آنچه اصالت دارد، نقش معلم در بهبود كيفيت آموزش و پرورش است .

وزيرآموزش و پرورش تصريح  كرد: هرچند حل مشكلات مالي، زمان بر و نيازمند منابع است اماكارگروهي براي بررسي و حل مشكلات معيشتي معلمان در آموزش و پرورش تشكيل شده است.                 

دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه