پورتال مركز اطلاع رساني وروابط عمومي
کدمطلب: 06uXApf1     تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۱۵:۴۹:۰۳      تعداد بازديد اين صفحه:  ۵۹۴
مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

سند 2030 تا کنون برای اجرا به استان ابلاغ نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: سند2030 که این روزها در رسانه ها مطرح شده تنها یک تفاهم نامه بین المللی است که اجرای آن برای کشورها الزامی نیست و تا کنون بخش نامه آن به استان ابلاغ نشده است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش به نقل از استان البرز، خسرو ساکی افزود: سند 2030 که این روزها در رسانه ها مطرح شده تنها یک تفاهم نامه بین المللی است که اجرای آن برای کشورها الزامی نیست و تا کنون بخش نامه آن به استان ابلاغ نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزگفت: تا این لحظه بخشنامه یا دستور العملی در مورد سند 2030 به آموزش و پرورش استان البرز ابلاغ نگردیده است و فعالیت های جاری آموزش و پرورش در این اداره کل و مدارس تابعه بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در تاریخ پنجم مهر ماه سال 1390 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده ، در حال اجرا ست.

وی اظهارکرد: سند 2030 یک تفاهم نامه بین اللملی است که اجرای مفاد آن الزام آور نیست و هر کشوری مطابق با فلسفه تربیت ، قوانین و مقررات خود آن را می تواند بومی سازی کند و مواردی که با فلسفه تربیت آن هم خوانی ندارد را پی گیری نکند.

ساكي با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که مفاد کامل آن را بررسی و با مبانی نظری تحول بنیادین در تعیلم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران و قوانین و مقررات تطبیق نکند، اقدامی انجام نمی دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز یادآورشد: به همین دلیل تا کنون این وزارتخانه هیچ گونه دستور العمل و بخشنامه اجرایی به استان ها ابلاغ نکرده است.

وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران برای این که دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی برسند، برنامه ها و فعالیت ها حول محور ساحت های شش گانه تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ساحت های شش گانه را شامل تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی ، تربیت هنری و زیبایی شناختی ، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فن آوررانه دانست که اجرا و نتیجه آن تغییرات مطلوب و نسبتا پایدار در شخصیت دانش آموزان در پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، تفکر و عمل می باشد.

ساکی گفت: این عناصر موجبات بهبود ارتباط با خود ، ارتباط با خالق هستی ، ارتباط با خلقت و ارتباط با دیگران را فراهم می آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز به بخشی از دستاوردهای این برنامه ها اشاره کرد و خاطرنشان كرد: در بخش ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی نیز در البرز شاهد افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی از 99.60 به 99.80 ، دوره اول متوسطه از 96.13 به 97.65 و دوره دوم متوسطه از 88.4 به 91 درصد هستیم.

وی کسب 342 رتبه کشوری در مسابقات قرآن ، عترت ، نماز ، فرهنگی ، هنری،و افزایش تعداد نمازخانه های مدارس از 980 به 1162 باب را از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش در البرز برشمرد.

ساكي در ادامه به اقدامات انجام شده برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به دانش آموزان پرداخت و افزود: از سال 92 تا کنون 36 هزار و 150 دانش آموز البرزی به اردو های راهیان نور اعزام شدند .

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: افزایش دارالقرآن ها از 2 به 9 مرکز ،کسب 708 مقام و مدال تیمی و انفرادی در مسابقات ورزشی دانش آموزی ، اجرای المپیادهای درون مدرسه ای با حضور 178709 دانش آموز ، اجرای حیاط پویا در 670 مدرسه برای نشاط و سلامتی دانش آموزان را از جمله دست آوردهای آموزش و پرورش این استان عنوان کرد.

ساکی بیان کرد: کتابخانه های مدرسه ای و کلاسی از 4300 به 8078 واحد در این استان افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز مراقبت های بهداشتی در حوزه سلامت دهان و دندان ، ترویج فرهنگ تغذیه سالم با اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی برای 209 هزار نفر دانش آموز و صرف 36 میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان را از دیگر اقدامات انجام شده برای جامعه هدف در حوزه تعلیم و تربیت البرز عنوان کرد.

وی کسب 62 مدال طلا و نقره در المپیادهای کشوری و جهانی و 112 مدال در جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی و مسابقات علمی- مهارتی را از دیگر افتخارات و موفقیت های آموزش و پرورش البرز اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: طرح شهاب نیز که شامل شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان می باشد برای تعداد 49331 نفر اجرا شده است.

ساکی از هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای به عنوان دیگر اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در البرز یاد کرد به گونه ای که تعداد هنرستان ها از 78 به 94 واحد افزایش یافته است.

وی در ادامه این گفت وگو به افزایش تعداد پژوهش سراها از 3 به 10 پرداخت و اظهارکرد: این مهم در راستای منویات مقام معظم رهبری برای توسعه علم و فناوری های نوین انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: اولین پژوهشسرای دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی و نانو تکنولوژی کشور نیز در این استان راه اندازی شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تعداد کلاس های هوشمند نیز از 2200 به 5440 کلاس افزایش یافته است.

ساکی اضافه کرد: برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان هم با اجرای طرح نماد و سفیران سلامت ، 106 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته است.

 وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از توجه وافر مقام معظم رهبری به برنامه ها و مسائل آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: مطابق فرمایشات ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی و وزیر محترم آموزش و پرورش به ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب اطمینان می دهیم که آموزش و پرورش صرفا متناسب با فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی در چارچوب قوانین و اسناد بالا دستی نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و خواهد کرد.

وی تاکیدکرد: انشاءالله با هوشیاری اولیای فهیم ، شریف و متدین دانش آموزان این گونه شبهات از ارزش کار مدیران ، مربیان و معلمان دلسوز و فرهیخته آموزش و پرورش نمی کاهد .

گفتني است؛ البرز 440 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم شاغل در مدارس شهری و روستایی دارد.

دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه