پورتال مركز اطلاع رساني وروابط عمومي
کدمطلب: CV4U4eMl     تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۰:۲۵      تعداد بازديد اين صفحه:  ۲۶۶
معاون پرورشي و فرهنگي وزيرآموزش و پرورش در نشست خبري:

فعاليت هاي تابستاني اوقات فراغت مكمل برنامه هاي دانش آموز در سال تحصيلي است/آموزش مهارت ها، متناسب با شرايط هر منطقه صورت مي گيرد

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در نشست خبري گفت: فعاليت‌هاي تابستاني و اوقات فراغت مكمل برنامه‌هاي دانش آموز در طول سال تحصيلي است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، پيش از ظهرامروز مهدي فيض در نشست خبري با اصحاب رسانه كه با موضوع فعاليت‌هاي تابستاني و اوقات فراغت دانش‌آموزان در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، با اشاره به فرارسيدن روزجهاني قدس و اهميت شركت در راهپيمايي اظهاركرد: بر مبناي جمله معروف شهيد رجايي كه فرمود، مدرسه تعطيل مي شود، اما تعليم و تربيت تعطيل نمي شود، تلاش مي‌كنيم با استفاده بهينه از امكانات و ظرفيت هاي موجود آنچه را كه در طول سال تحصيلي محقق نشده در فعاليت هاي تابستاني محقق شود.

وي افزود: در طول سال تحصيلي، اغلب به ساحت‌هاي علمي، آموزشي پرداخته مي‌شود و ساير ساحت‌ها كمتر موردتوجه قرار مي گيرد، بنابراين در پايگاه‌هاي تابستاني تلاش مي‌كنيم به ساحت ديگر پرداخته شود از جمله ساحت‌هاي تربيتي، به طوركلي برنامه‌هاي تابستاني بايد مكمل برنامه هاي سال تحصيلي باشد.

فيض تصريح كرد: باتوجه به شعار سال 96 ، اقتصاد مقاومتي توليد، اشتغال فعاليت هاي تابستاني با شعار هر دانش آموز يك مهارت انجام خواهد شد، البته اين به معني تكرار مهارت هاي گذشته نيست، بلكه منظور فراگيري مهارتي است كه دانش آموز بتواند درآمد اندكي از آن كسب كند، بنابراين ممكن است دانش آموز به شهرستان برود و در مزرعه يا باغي مشغول به فعاليت شود و يا با حضور در يك مركز خريد، مهارت فروشندگي را فراگيرد.

معاون پرورشي و فرهنگي وزيرآموزش وپرورش خاطرنشان كرد: بخشي از برنامه‌هاي تابستاني دانش آموزان بايد توسط خانواده ها تدارك ديده شود و بخشي ديگر توسط آموزش وپرورش برنامه ريزي شود.

وي غني سازي اوقات فراغت با استفاده حداكثري از ظرفيت هاي دروني و برون از آموزش وپرورش را از سياست هاي كلي معاونت پرورشي و فرهنگي دانست و افزود: 25 هزار پايگاه تابستاني ميزبان فعاليت هاي اوقات فراغت هستند كه اين پايگاه ها شامل مدارس، كانون ها، مراكز ورزشي، دارالقرآن ها و ساير مراكز مربوط به ساير دستگاه ها خواهد بود.

فيض از برنامه ريزي براي جذب 5 ميليون دانش آموز در پايگاه هاي تابستاني خبر داد واظهاركرد: فعاليت هاي تابستاني براساس 5 محور، اعتقادي، علمي پژوهشي، فرهنگي هنري، مهارت آموزي و كارآفريني و سازندگي، تربيت بدني و سلامت صورت مي گيرد و تلاش خواهيم كرد فعاليت ها به صورت متوازن حول محورهاي 5 گانه انجام شود.

وي، آموزش درنظرگرفته شده براي هر دوره را به طور ميانگين 18 ساعت اعلام و تصريح كرد: البته اين ميزان ساعت ممكن است در استان هاي مختلف تغيير كند.

معاون پرورشي و فرهنگي وزيرآموزش وپرورش با اشاره به محدوديت منابع مالي اختصاص يافته به فعاليت هاي تابستاني گفت: به طور كلي پايگاه هاي تابستاني اوقات فراغت به صورت خودگردان اداره مي شوند و ميزان شهريه ها باتوجه به نوع مهارت ها و شرايط هر منطقه متفاوت خواهد بود،‌ بنابراين ممكن است برخي دوره ها به صورت رايگان برگزار شود، كه البته ابتكارعمل دراين خصوص به شوراهاي آموزش وپرورش مناطق و شهرستان ها واگذار شده است.

دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه